Om je snel een antwoord te kunnen geven, vind je hier de veelgestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.
Ik ben geïnteresseerd in een baan bij Redwave of ik heb net gesolliciteerd
Wat is de offshore industrie?
Als je het over de offshore industrie hebt, dan heb je het over alle industriële werkzaamheden die op zee plaatsvinden. Redwave is hier voornamelijk actief in de olie- en gasindustrie, petrochemie en windenergie. In de offshore industrie kan je binnen verschillende vakgebieden aan de slag.
Kan ik offshore werken?
Om offshore te kunnen werken is het belangrijk dat je een technische achtergrond hebt en dat je veiligheidstrainingen, certificaten en een geldige medische keuring hebt. De precieze vereisten kunnen per functie en opdracht verschillen. Kijk voor jouw mogelijkheden naar de actuele offshore vacatures of neem contact op met één van onze Recruiters.
Wat houdt detacheren precies in?
Redwave is een detacheerder. Dat betekent dat jij als medewerker bij ons in dienst komt en dus ook bij ons een contract tekent. Wij zoeken voor jou een passende opdracht en een interessante opdrachtgever. Of je nu veel variatie in je opdrachten wilt, of juist meer vastigheid bij één opdrachtgever prettig vindt, wij maken de perfecte match tussen jou en je werkplek. Het werken voor een detacheerder geeft jou als werknemer een aantal belangrijke voordelen.
Wat zijn de kernwaarden van Redwave?
Wij zijn dé detacheerder voor technisch werk in de offshore- en onshore-industrie. Onze vijf kernwaarden maken wie wij zijn. Wij zijn doeners met een no-nonsense-aanpak. Wij weten wat we doen. Je kunt van ons op aan. Wij zorgen voor de beste collega en wij hebben aandacht voor werk en privé. Kort gezegd: We make shore, on and off.
Ik wil graag stage bij jullie lopen. Wat zijn mijn mogelijkheden?
Helaas hebben we geen stageplaatsen. Graag houden we contact met je zodat we jouw mogelijkheden kunnen bespreken wanneer je wel op zoek bent naar een technische baan. Neem daarvoor contact op met één van onze Recruiters.
Hoe solliciteer ik?
Heb je interesse in een specifieke functie? Bekijk dan in ons vacatureoverzicht of we daar een vacature voor open hebben staan. Bij elke vacature kan je direct op de solliciteerbutton klikken om je gegevens door te geven. Redwave hanteert een duidelijk en eenvoudig sollicitatieproces. Je kunt ook altijd contact opnemen met één van onze Recruiters.
Hoe weet ik of mijn sollicitatie goed is ontvangen?
Zodra je hebt gesolliciteerd, krijg je eerst een bevestigingsscherm te zien. Daarna ontvang je een bevestigingsmail. Krijg je geen e-mail? Bekijk dan eerst de map met ongewenste e-mail (spam) om te kijken of hij daarin is beland. Mocht je de bevestigingsmail niet meteen ontvangen hebben, is er kans dat er iets mis is gegaan. Bel, mail of WhatsApp dan vooral even met ons Recruitmentteam.
Ik heb bij jullie gesolliciteerd, wanneer hoor ik iets?
Binnen drie werkdagen na het versturen van je sollicitatie, krijg je een reactie van één van onze Recruiters. In het sollicitatieproces hebben we alle stappen voor je op een rij gezet. Mocht je niet meteen een automatische bevestigingsmail ontvangen hebben, bestaat de kans dat er iets mis is gegaan. Bel, mail of WhatsApp dan vooral even met ons Recruitmentteam.
Ik heb eerder gesolliciteerd. Kan ik nog een keer solliciteren?
Zeker! Stuur je vernieuwde cv in voor de functie waar je op wilt reageren. Vermeld bij deze sollicitatie dat je eerder contact met ons hebt gehad. Deze gegevens kunnen we terugvinden in ons systeem en gecombineerd met jouw meest recente cv kunnen wij je beter en sneller helpen.
Kunnen jullie mij helpen bij het vinden van een passende functie?
Als jij een technische achtergrond hebt, helpen we je graag aan een baan. Wanneer je zelf niet goed weet welke technische functie bij jou past, stuur dan een open sollicitatie in. Dan kijkt ons Recruitmentteam naar jouw cv, kwaliteiten en ambities om je op weg te helpen.
Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?
Jij staat centraal bij alles wat wij doen. Wij behandelen persoonsgegevens vertrouwelijk en met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. Hierover kun je meer lezen in onze privacyverklaring.
Wanneer kan ik nog reageren op een vacature?
Zolang een vacature op onze website staat, kun je hier op solliciteren. Heb je interesse in een vacature die je niet meer kunt vinden? Neem dan contact op met ons Recruitmentteam.
Met wie kan ik contact opnemen voor welke vacatures?
Bij elke vacature vind je de contactgegevens van de Recruiter die alles weet over deze functie. Wanneer je een open sollicitatie stuurt, wordt aan de hand van je sollicitatie bepaald welke Recruiter je sollicitatie oppakt. Heb je al eens eerder contact gehad met één van onze Recruiters? Vermeld dat vooral! Dan kunnen wij je beter en sneller helpen.
Wat heb ik nodig om offshore te kunnen werken?
Voor offshore werk heb je verschillende veiligheidstrainingen, certificaten en een medische offshore keuring nodig. De precieze specificaties kunnen per opdracht verschillen. Als je interesse hebt in een bepaalde offshore functie, bekijk dan eerst de functievereisten in de vacaturetekst. Je kunt ook contact opnemen met een van onze Recruiters om je mogelijkheden te bespreken.
Welke veiligheidstraining(en) heb ik minimaal nodig om offshore te kunnen werken?
Om offshore te kunnen werken is de training Basic Offshore Safety Introduction and Emergency Response Training (NOGEPA 0.5A/ BOSIET) een minimale vereiste. Heb jij deze training nog niet gevolgd en ga je voor ons aan het werk? Dan helpen wij je deze te behalen. Zo zorgen wij er samen voor dat jij volledig getraind bent.
Moet ik medisch gekeurd worden?
Ja, wanneer je offshore gaat werken is een geldige medische offshore keuring verplicht. Deze keuring blijft twee jaar geldig. De offshore keuring is alleen geldig als je door een NOGEPA-erkende keuringarts bent gekeurd. Een overzicht van de erkende keuringartsen vind je op de website van NOGEPA.
Wat houdt de medische keuring in?
Bij de medische keuring moet je een conditietest en biometrisch onderzoek doorlopen. De keuringsarts kijkt onder andere naar je gewicht, lengte, hartslag en bloeddruk. Een medische keuring is pittig, dus zorg dat je goed voorbereid bent. Je kunt alvast zelf je BMI berekenen.
Hoelang mag ik offshore werken?
Op het Nederlands Continentaal Plat, waar veel van onze opdrachtgevers actief zijn, mag je maximaal veertien dagen achter elkaar op een offshore installatie werken. Buiten Nederland en internationaal worden meestal langere werkschema’s (tot maximaal vijf weken) gehanteerd. Lees meer over offshore werkschema’s.
Kan ik bij jullie als ZZP’er werken?
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met onze Recruiters en vermeld dat je een ZZP’er bent.
Kan ik bij Redwave terecht voor een tijdelijke baan?
Als detacheerder voor technisch werk in de offshore en onshore industrie willen wij onze medewerkers carrièremogelijkheden voor de lange termijn bieden. Het komt voor dat wij projecten voor korte periode kunnen aanbieden. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met één van onze Recruiters of stuur een open sollicitatie waarin je duidelijk vermeldt dat je op zoek bent naar een tijdelijke baan.
Ik spreek niet zo goed Engels. Heb je dat nodig om bij Redwave te werken?
Het is vooral belangrijk dat je goed Nederlands spreekt. In sommige gevallen is Engels ook vereist. Het is afhankelijk van het vakgebied en de functie waar je interesse in hebt. Ben je benieuwd of jij genoeg vaardigheden hebt voor een bepaalde functie? Neem dan contact op met een van onze Recruiters.
Hebben jullie internationale functies?
Bij Redwave werk je grotendeels in Nederland of op het Nederlands deel van het Continentaal Plat (Noordzee). Wij bieden een aantal internationale opties die je terug kan vinden in ons vacatureoverzicht wanneer deze beschikbaar zijn.
Wat zijn jullie arbeidsvoorwaarden?
Wij vinden het belangrijk om een goede werkgever te zijn. Jij zet je immers 100% voor ons in en dus mag je dat ook van ons terug verwachten. Daarom kijken wij regelmatig naar onze arbeidsvoorwaarden en onderzoeken we voortdurend hoe wij deze kunnen verbeteren. Zo zorgen wij ervoor dat we jou niet alleen nu, maar ook op de lange termijn een goed pakket blijven bieden. Bekijk hier onze arbeidsvoorwaarden.
Wat wordt mijn salaris?
Een indicatie van je salaris kun je vinden in de vacature waar je op solliciteert. Je daadwerkelijke salaris wordt in je sollicitatiegesprek besproken. Voordat je je contract tekent, weet je precies wat je gaat verdienen.
Ik werk al bij Redwave
Bij wie moet ik zijn voor mijn vraag?
Benader eerst je Account- of Fieldmanager. Lukt dit niet, dan kun je altijd het algemene nummer +31 (0)251 262 400 bellen of een e-mail sturen naar info@redwave.nl. Dan zorgen wij dat jouw vraag bij de juiste persoon terecht komt.
Hoe kan ik jullie bereiken buiten kantooruren?
De after office hours service is een systeem waardoor wij ook voor en na kantooruren bereikbaar zijn voor spoedzaken. Hiervoor zijn speciale telefoonnummers beschikbaar. Werk je via kantoor Beverwijk of Groningen, dan bel je: +31 (0)251 213920. Werk je via kantoor Rotterdam dan bel je: +31 (0)85 6200417. Let op! Deze nummers zijn uitsluitend voor dringende zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten.
Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?
Redwave kent zowel een 4-wekelijkse als maandelijkse verloning met vastgestelde betaalmomenten. In je contract staat wat voor jou van toepassing is. Voor iedere betaling ontvang je een digitale salarisspecificatie van ons. Hierop staan je gegevens zoals het aantal uren dat je die periode gewerkt hebt, jouw uurloon, je toeslagen en inhoudingen. Heb je daarnaast kosten of kilometers gedeclareerd dan worden deze zo snel mogelijk na het ontvangen van je declaratie uitbetaald.
Wanneer wordt mijn vakantiegeld uitbetaald?
Wij betalen jouw vakantiegeld jaarlijks uit in periode 5.
Hoeveel vakantiedagen heb ik tot nu toe opgebouwd en opgenomen?
Jouw actuele status vind je rechts onderin je salarisspecificatie bij ‘uren vakantie tegoed / uren tijd voor tijd tegoed’.
Wat moet ik doen als ik ziek word of om een andere reden plotseling niet kan werken?
Als je plotseling niet kunt werken (bijvoorbeeld vanwege ziekte) is het belangrijk dit altijd direct te melden bij zowel je opdrachtgever als bij je Account- of Fieldmanager van Redwave. Wanneer je niet op je woonadres verblijft, moet je je verblijfadres ook doorgeven. Als je weer beter bent, dan meld je dat ook weer zo snel mogelijk aan je Account- of Fieldmanager. Wil je ons buiten kantooruren bereiken? Bel dan naar onze after office hours service: werk je via kantoor Beverwijk of Groningen: +31 (0)251 213920, werk je via kantoor Rotterdam: +31 (0)85 6200417.
Kan ik parkeren bij Den Helder Airport?
Ja, Den Helder Airport heeft een eigen parkeerterrein.