Heb je een vraag?

Wij helpen je verder.

Heb jij een vraag over RedWave, de vakgebieden of opdrachtgevers? Of wil je iets anders weten? Kijk of jouw vraag tussen onze ‘veelgestelde vragen’ staat of neem contact met ons op.

Wanneer wordt mijn loon uitbetaald?

RedWave maakt je loon eens per 4 weken over op je bank- of girorekening. Bij iedere betaling ontvang je een loonstrook. Hierop staan de loongegevens, zoals het aantal uren dat je die periode gewerkt hebt, jouw uurloon, het minimumuurloon, de toeslagen en de bedragen die op je loon zijn ingehouden (belastingen en premies voor sociale verzekeringen).

Bekijk het overzicht van de betaalperiodes 2016»

Bekijk het overzicht van de betaalperiodes 2017»

Hoeveel vakantiegeld bouw ik op?

Je hebt recht op vakantiegeld. Per loonbetaling wordt 8% over je loon gereserveerd als vakantiegeld.

Wanneer wordt mijn vakantiegeld uitbetaald?

Het vakantiegeld wordt jaarlijks uitbetaald in periode 5.

Hoeveel vakantiedagen heb ik tot nu toe opgebouwd en opgenomen?

Op je meest recente loonstrook vind je je vakantiedagen rechtsonderin bij 'Uren vakantie tegoed / Uren tijd voor tijd tegoed.'

Wat moet ik doen als ik ziek word of om een andere reden niet kan werken?

Als je plotseling niet kunt werken (bijvoorbeeld vanwege ziekte) is het belangrijk dit altijd direct te melden bij zowel je opdrachtgever als bij je accountmanager van RedWave. Indien je niet op je woonadres verblijft, moet je je verblijfadres ook doorgeven. Als je weer beter bent, moet je dat melden aan je accountmanager.

Ik heb gesolliciteerd maar nog geen reactie ontvangen, wanneer hoor ik iets?

Wij streven er naar om binnen twee dagen een ontvangstmelding af te geven. Heb je deze niet ontvangen, neem dan direct contact op met de medewerker die onder de vacature staat.

Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Als je een klacht hebt verzoeken wij je in eerste instantie contact op te nemen met jouw contactpersoon. Deze zorgt voor de interne afwikkeling en een passend antwoord. Daarnaast kun je je klacht per e-mail versturen aan info@redwave.nl.

Hoe kan ik jullie bereiken buiten kantooruren?

De after office hours service is een systeem waardoor wij ook voor en na kantooruren bereikbaar zijn voor spoedzaken. Hiervoor is een speciaal telefoonnummer beschikbaar: +31 (0)251-21 39 20. Let op! Dit nummer is uitsluitend voor dringende zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten.

Kan ik parkeren bij Den Helder Airport?

Ja, Den Helder Airport heeft een eigen parkeerterrein. Let op: parkeren op dit terrein is niet gratis! Kijk voor actuele informatie en tarieven op de website van Den Helder Airport »

Hoe kom ik aan nieuwe timesheets?

Voor nieuwe timesheets kun je contact opnemen met jouw accountmanager of klik op deze link om direct naar het overzicht te gaan.

Staat jouw timesheet er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Ik wil graag een opleiding volgen, wat moet ik doen?

Indien je een opleiding wilt volgen kun je deze wens kenbaar maken bij jouw accountmanager. Deze bespreekt samen met jou en de HR-manager de relevantie van de opleiding voor je werk en mogelijkheden voor vergoeding. Voor aanvang van de opleiding dient RedWave in bezit te zijn van een getekende opleidingsovereenkomst. Hierin worden onze afspraken met jou schriftelijk bevestigd. Verder wordt een eventuele terugbetalingsregeling hierin vastgelegd. 

Hoe kom ik aan een PSL (Personal Safety Logboek)?

Het Personal Safety Logboek (PSL) is het toegangspaspoort voor de olie- en gasindustrie. In jouw PSL staan de veiligheidscursussen die je hebt gevolgd en de uitslag van jouw medische keuring genoteerd. Het PSL krijg je van RedWave.

Welke veiligheidstrainingen zijn minimaal vereist voor offshore werken?

Voor werken offshore is de cursus "Basic Offshore Safety Introduction and Emergency Response Training" (NOGEPA 0.5A) minimaal vereist. Deze cursus kan worden gevolgd bij Falck Nutec, DHTC of Saio. Ben je aangenomen voor een offshore functie en heb je deze cursus nog niet gevolgd? Dan regelt RedWave dat voor jou.

Moet ik medisch gekeurd worden?

Ja, voor werkzaamheden op een offshore installatie is een geldige medische offshore keuring verplicht. De geldigheid van de offshore keuring is twee jaar. De offshore keuring is alleen geldig als deze door een door NOGEPA-erkende keuringarts gedaan is. Een overzicht van de erkende keuringartsen vind je op de website van NOGEPA.

Hoelang mag ik offshore werken?

Op het Nederlandse continentale plat mag je maximaal 14 dagen achter elkaar op een offshore installatie werken. Daarna dient een rustperiode van 14 dagen te volgen. Buiten Nederland en internationaal worden meestal langere werkschema's aangehouden, tot maximaal 5 weken.